„Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów”
Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów
Cel projektu:
Projekt skierowany jest do grupy docelowej zamieszkującej obszar woj. śląskiego, tj. 34ucz(18K;16M) SP w Godowie oraz 6 nauczycieli. Zaplanowane wsparcie obejmuje uczniów z niepełnosprawnością oraz z SPE 32(17K;15M) m.in. uczniowie z chorobami przewlekłymi, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami zachowania lub emocji, z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności jęz. i z zaniedbań środowisk.
Okres realizacji:01.07.2024 do 30.06.2026 (VII2024 rekrutacja i zakupy).
Cel projektu: zwiększenie szans edukacyjnych wszystkich ucz. poprzez stworzenie warunków do rozwijania potencjału indywidualnego uwzględniających różne potrzeby uczniów. Zakłada on realizację zajęć umożliwiających wszechstronny rozwój zgodnie z potrzebami i umiejętnościami oraz wsparcie w pokonywaniu trudności. Rodzaje zajęć:
-rozwijające kompetencje emocjonalno-społecznych
-Sensoryczny uczeń-zajęcia o charakterze terapeutycznym
-dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki
-logopedyczne z biofeedback
-rozwijające umiejętności uczenia się-Nauka przez doświadczanie
-z pedagogiem niwelujące zaburzenia zachowania lub emocji
-dydaktyczno- wyrównawcze z j. polskiego
Łącznie w projekcie zaplanowano przeprowadzenie 400 zajęć w 8 grupach. Zakłada się wsparcie w postaci szkoleń dla nauczycieli z zakresu wykorzystania Musiconu, szkolenia Biofeedback (trzy stopnie), terapii ręki oraz szkoleń dotyczących przemocy w szkole, a także dot. przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy, z KPP, KoPON, ZZR, ZRSKiM, ZRSiN (12K). W ramach projektu planuje się wykonanie windy ze względu na udział w projekcie uczennicy z niepełnosprawnością ruchową. A także zakup niezbędnego doposażenia i pomocy dydaktycznych do realizacji projektu zgodnie z jego założeniami determinującymi osiągnięcie zakładanego celu.
Planowane efekty:
Efektem będzie poszerzenie oferty zajęć dodatkowych w tym indywidualizujących proces kształcenia i stworzenie optymalnych warunków nauki i rozwoju dla wszystkich uczniów.
Wartość projektu:
Wartość projektu: 852 034.67 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 724 229.46 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
#edukacjawłączająca #kwalifikacje #kompetencje #rozwój #szkoła #superszkoła
Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów
Cel projektu:
Projekt skierowany jest do grupy docelowej zamieszkującej obszar woj. śląskiego, tj. 34ucz(18K;16M) SP w Godowie oraz 6 nauczycieli. Zaplanowane wsparcie obejmuje uczniów z niepełnosprawnością oraz z SPE 32(17K;15M) m.in. uczniowie z chorobami przewlekłymi, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami zachowania lub emocji, z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności jęz. i z zaniedbań środowisk.
Okres realizacji:01.07.2024 do 30.06.2026 (VII2024 rekrutacja i zakupy).
Cel projektu: zwiększenie szans edukacyjnych wszystkich ucz. poprzez stworzenie warunków do rozwijania potencjału indywidualnego uwzględniających różne potrzeby uczniów. Zakłada on realizację zajęć umożliwiających wszechstronny rozwój zgodnie z potrzebami i umiejętnościami oraz wsparcie w pokonywaniu trudności. Rodzaje zajęć:
-rozwijające kompetencje emocjonalno-społecznych
-Sensoryczny uczeń-zajęcia o charakterze terapeutycznym
-dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki
-logopedyczne z biofeedback
-rozwijające umiejętności uczenia się-Nauka przez doświadczanie
-z pedagogiem niwelujące zaburzenia zachowania lub emocji
-dydaktyczno- wyrównawcze z j. polskiego
Łącznie w projekcie zaplanowano przeprowadzenie 400 zajęć w 8 grupach. Zakłada się wsparcie w postaci szkoleń dla nauczycieli z zakresu wykorzystania Musiconu, szkolenia Biofeedback (trzy stopnie), terapii ręki oraz szkoleń dotyczących przemocy w szkole, a także dot. przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy, z KPP, KoPON, ZZR, ZRSKiM, ZRSiN (12K). W ramach projektu planuje się wykonanie windy ze względu na udział w projekcie uczennicy z niepełnosprawnością ruchową. A także zakup niezbędnego doposażenia i pomocy dydaktycznych do realizacji projektu zgodnie z jego założeniami determinującymi osiągnięcie zakładanego celu.
Planowane efekty:
Efektem będzie poszerzenie oferty zajęć dodatkowych w tym indywidualizujących proces kształcenia i stworzenie optymalnych warunków nauki i rozwoju dla wszystkich uczniów.
Wartość projektu:
Wartość projektu: 852 034.67 zł
Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 724 229.46 zł
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
#edukacjawłączająca #kwalifikacje #kompetencje #rozwój #szkoła #superszkoła
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE - UCZNIOWIE
„Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów”
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U.2024.750 t.j.)
z późniejszymi zmianami. - Statut Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Godowie.
- Umowa o dofinansowanie projektu w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027
Postanowienia ogólne
- Projekt pn. „Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów” jest to projekt współfinansowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 Priorytet FESL.06 Fundusze Europejskie dla edukacji, Działanie 2 Kształcenie ogólne Typ: Edukacja włączająca w kształceniu ogólnym
- Projekt realizowany jest przez Zespół Szkolno - Przedszkolny w Godowie w okresie 01.07.2024 - 30.06.2026
- Niniejszy regulamin określa zasady naboru i uczestnictwa w projekcie.
- Udział w projekcie jest bezpłatny.
- W ramach projektu wsparciem zostaną objęci uczniowie Szkoły Podstawowej w Godowie 34 uczniów/uczennic (18K i 16M), w tym z SPE 32 (17K i 15M) uczęszczający/ce do placówki edukacyjnej zlokalizowanej na obszarze Gminy Godów.
- Celem projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych wszystkich uczniów/uczennic poprzez stworzenie warunków do rozwijania potencjału indywidualnego uwzględniających różne potrzeby uczniów. Zakłada on realizację zajęć umożliwiających wszechstronny rozwój zgodnie z potrzebami i umiejętnościami oraz wsparcie w pokonywaniu trudności obejmujące następujące zadania:
- Zadanie 1 Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe (społeczne, emocjonalne i umiejętność uczenia się):
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno - społeczne - ukierunkowane na zdobywanie nowych umiejętności oraz samorozwój I grupa (4 uczestników/czek) x2lata=50zajęć
- Zajęcia rozwijające „Nauka przez doświadczanie” I grupa (4 uczestników/czek)x2lata=50zajęć
- Zadanie 2 Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej
- Zajęcia Sensoryczny uczeń I grupa (4 uczestników/czek)x2lata=50zajęć
- Zajęcia logopedyczne z biofeedback I grupa (4 uczestników/czek) x2lata=50zajęć
- Zadanie 3 Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze dla uczniów mających trudności w spełnianiu wymagań edukacyjnych
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki II grupy (8uczestników/czek) x2lata =100zajęć
- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego I grupa (6uczestników/czek) 2lata =50zajęć
- Zadanie 4 Zajęcia z pedagogiem niwelujące negatywne emocje i zachowania:
- Zajęcia niwelujące zaburzenia zachowania i emocji I grupa (4uczestników/czek) x 2lata=50zajęć
- Efekt realizacji projektu tj. poszerzenie oferty zajęć dodatkowych, w tym indywidualizujących proces kształcenia i stworzenie optymalnych warunków nauki i rozwoju dla wszystkich uczniów w odniesieniu do uczniów/uczennic - minimum 30 (w tym 17 kobiety) nabędzie kwalifikacje po opuszczeniu programu (osoby).
- Wsparcie w ramach Projektu odbywać się będzie według ustalonego harmonogramu, o którym Uczestnicy/Uczestniczki Projektu zostaną poinformowani z właściwym wyprzedzeniem.
Tok postępowania rekrutacyjnego
- 1
- Przebieg rekrutacji uczestników projektu obejmuje:
- określenie liczby miejsc organizacyjnych na podstawie wniosku
o dofinansowanie
- określenie liczby miejsc organizacyjnych na podstawie wniosku
Rodzaj zajęć |
Liczba miejsc |
Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno - społeczne -ukierunkowane na zdobywanie nowych umiejętności oraz samorozwój grupa |
4 |
Zajęcia rozwijające „Nauka przez doświadczanie” |
4 |
Zajęcia Sensoryczny uczeń |
4 |
Zajęcia logopedyczne z biofeedback |
4 |
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki |
8 |
Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego |
6 |
Zajęcia niwelujące zaburzenia zachowania i emocji |
4 |
- ogłoszenie zapisów na zajęcia dodatkowe realizowane w ramach projektu
- przyjmowanie deklaracji uczestnictwa w projekcie
- powołanie Komisji Rekrutacyjnej w Szkole Podstawowej w Godowie
- posiedzenie Komisji Rekrutacyjnej
- ogłoszenie wyników rekrutacji uczniów do projektu - poinformowanie przez Wychowawców
- Postępowanie Komisji Rekrutacyjnej jest jawne.
- W postępowaniu rekrutacyjnym przewiduje się utworzenie listy rezerwowej, która posłuży w przypadku rezygnacji osób wcześniej zakwalifikowanych.
- O zakwalifikowaniu się do projektu wybrani/e uczniowie/uczennice zostaną poinformowani osobiście przez nauczycieli wychowawców.
- Jednocześnie zostanie stworzona możliwość dodatkowego naboru dzieci, u których stwierdzi się potrzebę takiego wspomagania, już w trakcie realizacji projektu.
- Jeżeli podczas procesu rekrutacji finalna liczba chętnych dzieci z potrzebami kształcenia SPE będzie mniejsza bądź równa lub pojawi się możliwość przyjęcia większej liczby uczestników bez zwiększania nakładów finansowych wówczas będzie możliwe odstąpienie od stosowania wag punktowych i kryteriów rekrutacyjnych.
- Rekrutacja przeprowadzana będzie w oparciu o zasadę pełnej dostępności, uwzględniając zasady równości szans i równości płci. Rekrutacja do projektu w żaden sposób nie będzie ograniczała możliwości udziału w projekcie osobom niepełnosprawnym.
Zasady postępowania rekrutacyjnego w projekcie
- 2
- Do udziału w projekcie zostanie zakwalifikowanych min 34 uczniów/uczennic Szkoły Podstawowej w Godowie.
- Dobór uczestników projektu zostanie dokonany w oparciu o następujące kryteria i wagi punktowe:
- Dziecko z orzeczeniem o niepełnosprawności lub z chorobą przewlekłą - Kryterium: TAK-4pkt/NIE-0pkt
- Dziecko z rodziny wielodzietnej - Kryterium: TAK-3pkt/NIE-0pkt (Wielodzietność rodziny kandydata oznacza rodzinę, która
wychowuje troje i więcej dzieci (art. 4 pkt 42 ustawy Prawo oświatowe).
2.Wskazanie pedagoga- Kryterium:TAK-2pkt/ NIE - 0pkt
3.Wykazywanie problemów w edukacji szkolnej. - orzeczenie, opinia PPP lub opinia n-la - Kryterium: TAK-2pkt/NIE-0pkt
- Status ucznia Szkoły Podstawowej w Godowie- Kryterium: TAK-2pkt/NIE-0pkt
- Wykazywanie zaburzeń emocjonalnych i społecznych - orzeczenie, opinia PPP lub opinia n-la - Kryterium:TAK-2pkt/ NIE-0pkt.
- Pierwszeństwo w dostępie do wszystkich zajęć w ramach projektu będą miały dzieci z opiniami lub orzeczeniami.
- Osoby, które spełnią kryteria uczestnictwa w Projekcie, ale nie zostaną zakwalifikowane do uczestnictwa w Projekcie z powodu braku miejsc, zostaną umieszczone na liście rezerwowej według kolejności zgłoszeń. A następnie w przypadku zwolnienia miejsca zaproszone do udziału w Projekcie.
- W przypadku jeśli kilka osób otrzyma takie same wyniki punktów podczas rekrutacji Wnioskodawca przeprowadzi losowanie wśród uczestników z tą sama liczbą punktów.
- 3
- Rekrutacja uczniów na zajęcia dodatkowe odbywa się wśród uczniów/uczennic uczęszczających do Szkoły Podstawowej w Godowie a o jej etapach rodzice zostaną powiadomieni na zebraniach, stronie www szkoły.
- Uczniowie/Rodzice (prawni opiekunowie) ubiegający się o uczestnictwo dziecka
w zajęciach dodatkowych w ramach projektu, obowiązani są złożyć: - deklarację uczestnictwa w projekcie (formularz zgłoszeniowy), stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu,
- oświadczenie RODO znajdujące się w załączniku nr 1 pod deklaracją uczestnictwa.
- Dokumenty składane są w formie papierowej w Biurze Projektu, w formie elektronicznej poprzez platformę internetową
- Złożenie dokumentów nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się do Projektu. Złożone dokumenty nie podlegają zwrotowi.
- Uczniowie/Rodzice (opiekunowie prawni) zobowiązani są do wypełniania ankiet ewaluacyjnych oraz innych wymaganych dokumentów w trakcie realizacji projektu,
a także do udziału w ewaluacji. - Złożenie podpisanej deklaracji uczestnictwa w projekcie przez rodzica (prawnego opiekuna), jest równoznaczne z zawarciem umowy na świadczenia przewidziane projektem, potwierdzeniem zgody na proponowane warunki i zobowiązaniem się do ich przestrzegania. Umowa ta obowiązuje przez cały czas trwania projektu, pod warunkiem uczęszczania ucznia do szkoły.
Skład Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej
- 4
- W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
- Dyrektor jako przewodniczący Komisji,
- Nauczyciel jako przedstawiciel Rady pedagogicznej,
- Koordynator projektu,
Dokumenty dotyczące rekrutacji
- 5
- Podstawą do przyjęcia ucznia na zajęcia dodatkowe jest deklaracja uczestnictwa (formularz zgłoszeniowy) w projekcie „Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów”
- Szkoła Podstawowa w Godowie ma prawo żądać innych dokumentów, które winny być dołączone w określonym terminie.
- Dokumenty stanowiące podstawę pracy Komisji Rekrutacyjnej:
- deklaracje uczestnictwa w projekcie (formularz zgłoszeniowy),
- oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
- opinia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (jeśli dotyczy),
- opinia nauczyciela - wychowawcy,
- ocena funkcjonalna (jeśli dotyczy)
- pre-testy wiedzy (jeśli dotyczy).
- Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół ze swojego posiedzenia, do którego załącza propozycję listy uczniów przyjętych do zajęć dodatkowych oraz listy rezerwowej.
Zadania Dyrektora
- 6
- Wykonanie czynności przygotowawczych do pracy Komisji Rekrutacyjnej;
- wyjaśnianie uczniom oraz rodzicom (opiekunom prawnym) zasad określonych w niniejszym Regulaminie na zebraniach (wyjaśnień tych może również udzielać kadra zarządzająca projektem),
- wydawanie i przyjmowanie „deklaracji uczestnictwa w projekcie (formularza zgłoszeniowego)” oraz przyjmowanie innych wymaganych dokumentów dostarczanych przez uczniów/rodziców,
- sprawdzenie dokumentów pod względem formalnym i rzeczowym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na:
- nr PESEL
- datę urodzenia ucznia,
- miejsce zameldowania ucznia,
- czytelność zapisów w deklaracji uczestnictwa w projekcie.
- uczestniczenie w pracach Komisji Rekrutacyjnej.
- zapoznanie Komisji z zasadami rekrutacji.
- nadzorowanie pod względem merytorycznym prawidłowości sporządzania dokumentacji przez Komisję, a w tym:
- składania podpisów przez członków Komisji,
- protokołowania posiedzenia w czasie jego trwania,
- przekazanie dokumentacji Pracy Komisji Rekrutacyjnej Koordynatorowi Projektu.
- przekazanie Wychowawcom informacji z prac komisji.
Postanowienia końcowe
- 7
- Uczeń/Rodzic/opiekun dziecka wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby projektu zgodnie z prawem i spełnia warunki, o których mowa w art. 6 ust. 1 lit. a i c oraz art. 9 ust. 2 lit. a i g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 RODO - dane osobowe są niezbędne dla realizacji Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (FESL) na podstawie:
- a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2021/1060 z dnia
- czerwca 2021 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji
- b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2021/1057 z dnia
- czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013;
- c) Ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027
- Ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do Realizatora Projektu tj. Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Godowie.
- Aktualna treść regulaminu dostępna jest w Biurze Projektu w Szkole Podstawowej im. Franciszka Pieczki w Godowie, ul. Szkolna 11, 44-340 Godów oraz na stronie internetowej szkoły.
- Realizator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu lub wprowadzenia dodatkowych postanowień, w szczególności w sytuacji zmiany warunków realizacji Projektu, wytycznych, dokumentów programowych lub oczywistych omyłek. Wszelkie zmiany Regulaminu wprowadzane będą w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Załączniki do regulaminu:
Załącznik nr 1 do regulaminu rekrutacji - Formularz zgłoszeniowy
REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE - NAUCZYCIELE
„Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów”
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U.2024.750 t.j.)
z późniejszymi zmianami. - Statut Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Godowie.
- Umowa o dofinansowanie projektu w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027
Postanowienia ogólne
- Projekt pn. „Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów” jest to projekt współfinansowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 Priorytet FESL.06 Fundusze Europejskie dla edukacji, Działanie 2 Kształcenie ogólne Typ: Edukacja włączająca w kształceniu ogólnym
- Projekt realizowany jest przez Szkołę Podstawową im. Franciszka Pieczki w Godowie w okresie 01.07.2024 - 30.06.2026
- Niniejszy regulamin określa zasady naboru i uczestnictwa w projekcie.
- Nabór do projektu ma charakter ciągły.
- Udział w projekcie jest bezpłatny.
- W ramach projektu wsparciem zostaną objęci nauczyciele stanowiący kadrę pedagogiczną Szkoły Podstawowej im. Franciszka Pieczki w Godowie zlokalizowanej na obszarze wiejskim w Gminie Godów, tj. 6 nauczycielek.
- Celem projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych wszystkich uczniów/uczennic poprzez stworzenie warunków do rozwijania potencjału indywidualnego uwzględniających różne potrzeby uczniów. Zakłada on realizację zajęć umożliwiających wszechstronny rozwój zgodnie z potrzebami i umiejętnościami oraz wsparcie w pokonywaniu trudności A także wsparcie w postaci szkoleń dla nauczycieli/lek z obszaru tematycznego dotyczącego przemocy w szkole i przemocy rówieśniczej. Oprócz tego zaplanowano także wsparcie dla nauczycieli/lek w postaci szkoleń dotyczących przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy, z Karty Praw Podstawowych i Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych. Główne zadania i sposoby realizacji:
- Zadanie 5 - szkolenia obejmującego podnoszenie kwalifikacji, umiejętności i kompetencji kadry pedagogicznej.
- Efekt realizacji projektu tj. poszerzenie oferty zajęć dodatkowych, w tym indywidualizujących proces kształcenia i stworzenie optymalnych warunków nauki i rozwoju dla wszystkich uczniów w odniesieniu do nauczycieli/nauczycielek: minimum 5(w tym 5 kobiet) nabędzie kwalifikacje po opuszczeniu programu (osoby).
- Wsparcie w ramach Projektu odbywać się będzie według ustalonego harmonogramu, o którym Uczestnicy/Uczestniczki Projektu zostaną poinformowani z właściwym wyprzedzeniem.
- Tok postępowania rekrutacyjnego
- 1
- Przebieg rekrutacji nauczycieli - uczestników projektu obejmuje:
- określenie liczby miejsc organizacyjnych na podstawie wniosku o dofinansowanie
Rodzaj zajęć |
Liczba miejsc |
Prawa i zasady obywatelskie w projekcie europejskim-6 nauczycielek/li; 3 spotkania |
6 |
Błędne koło przemocy w szkole - 6 nauczycielek/li, 6 godz. dydaktycznych; |
6 |
Interwencja i pomoc szkolna w przypadku występowania przemocy rówieśniczej - 4 nauczycielek/li; 6 godz. dydaktycznych |
6 |
Szkolenie Musicon - 6 nauczycielek/li; 5 godzin dydaktycznych |
6 |
Szkolenie Biofeedback - dla 2 n-li, III stopniowe szkolenie z metody Biofeedback |
2 |
Szkolenie terapia ręki 1 nauczyciel/lka; czas trwania 16 godz. - 3 moduły |
1 |
- przyjmowanie deklaracji uczestnictwa w projekcie
- powołanie Komisji Rekrutacyjnej w szkole
- posiedzenie Komisji Rekrutacyjnej
- ogłoszenie wyników rekrutacji do projektu na kursy/studia podyplomowe dla nauczycieli
- Postępowanie Komisji Rekrutacyjnej jest jawne.
- W postępowaniu rekrutacyjnym przewiduje się utworzenie listy rezerwowej, która posłuży w przypadku rezygnacji osób wcześniej zakwalifikowanych.
- Lista osób, które zakwalifikują się do udziału w projekcie dostępna będzie w sekretariacie szkoły
- Jeżeli podczas procesu rekrutacji finalna liczba chętnych nauczycieli/ będzie mniejsza bądź równa lub pojawi się możliwość przyjęcia większej liczby uczestników bez zwiększania nakładów finansowych wówczas będzie możliwe odstąpienie od stosowania wag punktowych i kryteriów rekrutacyjnych.
- Rekrutacja przeprowadzana jest w oparciu o zasadę pełnej dostępności, uwzględniając zasady równości szans i równości płci. Rekrutacja do projektu w żaden sposób nie będzie ograniczała możliwości udziału w projekcie osobom niepełnosprawnym.
- Zasady postępowania rekrutacyjnego w projekcie
- 2
- Dobór nauczycieli na szkolenia:
- Nauczyciel nieposiadający kompetencji/ kwalifikacji z danej tematyki - 20 pkt.
- Opinia i wskazanie przez dyrekcję - 10 pkt
- Do udziału w projekcie zostanie zakwalifikowanych min. 6 nauczycieli/lek Szkoły Podstawowej w Godowie.
- Rekrutacja na kursy/szkolenia/studia podyplomowe dla nauczycieli odbywa się na podstawie weryfikacji deklaracji uczestnictwa projekcie, a o jej etapach zainteresowani nauczyciele zostaną powiadomieni podczas narad pedagogicznych.
- Nauczyciele ubiegający się o zakwalifikowanie na kursy/szkolenia/studia podyplomowe w ramach projektu, obowiązani są złożyć w szkole:
- deklarację uczestnictwa w projekcie (formularz zgłoszeniowy) załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu,
- oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, znajdujące się w załączniku nr 1 pod deklaracją.
- Uczestnicy projektu zobowiązani są do wypełniania ankiet ewaluacyjnych oraz innych wymaganych dokumentów w trakcie realizacji projektu, a także do udziału w ewaluacji.
- Uczestnicy projektu mogą składać własne propozycje kursów/szkoleń/studiów podyplomowych wynikające z aktualnych potrzeb lub uwarunkowań zewnętrznych.
- Złożenie podpisanej deklaracji uczestnictwa w projekcie przez uczestnika jest równoznaczne z zawarciem umowy na świadczenia przewidziane projektem, potwierdzeniem zgody na proponowane warunki i zobowiązaniem się do ich przestrzegania. Umowa ta obowiązuje przez cały czas trwania projektu.
- Uczestnik projektu zobowiązany jest do bieżącego informowania o zmianach w danych teleadresowych.
- Skład Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej
- 4
- W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
- Dyrektor, jako przewodniczący Komisji,
- Nauczyciel, jako przedstawiciel Rady Pedagogicznej,
- Koordynator projektu.
- Dokumenty dotyczące rekrutacji
- 5
- Podstawą do zakwalifikowania nauczyciela/lki do objęcia wsparciem tj. zapewnieniem kursów/szkoleń/studiów podyplomowych jest deklaracja uczestnictwa w projekcie „Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów”
- Szkoła Podstawowa w Godowie ma prawo żądać innych dokumentów, które winny być dołączone w określonym terminie.
- Dokumenty stanowiące podstawę pracy Komisji Rekrutacyjnej:
- deklaracje uczestnictwa w projekcie (formularz zgłoszeniowy),
- oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
- Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół ze swojego posiedzenia, do którego załącza propozycję listy osób/nauczycieli zakwalifikowanych do objęcia wsparciem poszerzenia kwalifikacji zawodowych oraz listę osób rezerwowych.
- Zadania Dyrektora
- 6
- Wykonanie czynności przygotowawczych do pracy Komisji Rekrutacyjnej;
- wyjaśnianie uczestnikom projektu zasad określonych w niniejszym Regulaminie,
- wydawanie i przyjmowanie „deklaracji uczestnictwa w projekcie (formularz zgłoszeniowego” oraz przyjmowanie innych wymaganych dokumentów dostarczanych przez uczestników projektu,
- sprawdzenie dokumentów pod względem formalnym i rzeczowym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na:
- datę urodzenia,
- miejsce zameldowania,
- czytelność zapisów w deklaracji uczestnictwa w projekcie,
- uczestniczenie w pracach Komisji Rekrutacyjnej.
- zapoznanie Komisji z zasadami rekrutacji.
- nadzorowanie pod względem merytorycznym prawidłowości sporządzania dokumentacji przez Komisję, a w tym:
- składania podpisów przez członków Komisji,
- protokołowania posiedzenia w czasie jego trwania,
- przekazanie dokumentacji Pracy Komisji Rekrutacyjnej Koordynatorowi Projektu.
- przekazanie nauczycielom informacji z prac komisji.
- Postanowienia końcowe
- 7
- Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby projektu zgodnie z prawem i spełnia warunki, o których mowa w art. 6 ust. 1 lit. a i c oraz art. 9 ust. 2 lit. a i g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 RODO - dane osobowe są niezbędne dla realizacji Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (FESL) na podstawie:
- a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2021/1060 z dnia
- czerwca 2021 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji
- b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2021/1057 z dnia
- czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013;
- c) Ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027
- Ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do Realizatora Projektu tj. Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Godowie.
- Aktualna treść regulaminu dostępna jest w Biurze Projektu w Szkole Podstawowej im. Franciszka Pieczki w Godowie, ul. Szkolna 11 44-340 Godów oraz na stronie internetowej szkoły.
- Realizator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu lub wprowadzenia dodatkowych postanowień, w szczególności w sytuacji zmiany warunków realizacji Projektu, wytycznych, dokumentów programowych lub oczywistych omyłek. Wszelkie zmiany Regulaminu wprowadzane będą w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Załączniki do regulaminu:
Załącznik nr 1 do regulaminu rekrutacji - Formularz zgłoszeniowy