Unia Europejska - Projekty
Strona główna/Szkoła Podstawowa/Programy i projekty/„Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów”

„Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów”

Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów

Cel projektu:

Projekt skierowany jest do grupy docelowej zamieszkującej obszar woj. śląskiego, tj. 34ucz(18K;16M) SP w Godowie oraz 6 nauczycieli. Zaplanowane wsparcie obejmuje uczniów z niepełnosprawnością oraz z SPE 32(17K;15M) m.in. uczniowie z chorobami przewlekłymi, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami zachowania lub emocji, z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności jęz. i z zaniedbań środowisk.

Okres realizacji:01.07.2024 do 30.06.2026 (VII2024 rekrutacja i zakupy).

Cel projektu: zwiększenie szans edukacyjnych wszystkich ucz. poprzez stworzenie warunków do rozwijania potencjału indywidualnego uwzględniających różne potrzeby uczniów. Zakłada on realizację zajęć umożliwiających wszechstronny rozwój zgodnie z potrzebami i umiejętnościami oraz wsparcie w pokonywaniu trudności. Rodzaje zajęć:

-rozwijające kompetencje emocjonalno-społecznych

-Sensoryczny uczeń-zajęcia o charakterze terapeutycznym

-dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki

-logopedyczne z biofeedback

-rozwijające umiejętności uczenia się-Nauka przez doświadczanie

-z pedagogiem niwelujące zaburzenia zachowania lub emocji

-dydaktyczno- wyrównawcze z j. polskiego

Łącznie w projekcie zaplanowano przeprowadzenie 400 zajęć w 8 grupach. Zakłada się wsparcie w postaci szkoleń dla nauczycieli z zakresu wykorzystania Musiconu, szkolenia Biofeedback (trzy stopnie), terapii ręki oraz szkoleń dotyczących przemocy w szkole, a także dot. przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy, z KPP, KoPON, ZZR, ZRSKiM, ZRSiN (12K).  W ramach projektu planuje się wykonanie windy ze względu na udział w projekcie uczennicy z niepełnosprawnością ruchową. A także zakup niezbędnego doposażenia i pomocy dydaktycznych do realizacji projektu zgodnie z jego założeniami determinującymi osiągnięcie zakładanego celu.

 

Planowane efekty:

Efektem będzie poszerzenie oferty zajęć dodatkowych w tym indywidualizujących proces kształcenia i stworzenie optymalnych warunków nauki i rozwoju dla wszystkich uczniów.

Wartość projektu:

Wartość projektu: 852 034.67 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 724 229.46 zł

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

#edukacjawłączająca #kwalifikacje #kompetencje #rozwój #szkoła #superszkoła

 

Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów

Cel projektu:

Projekt skierowany jest do grupy docelowej zamieszkującej obszar woj. śląskiego, tj. 34ucz(18K;16M) SP w Godowie oraz 6 nauczycieli. Zaplanowane wsparcie obejmuje uczniów z niepełnosprawnością oraz z SPE 32(17K;15M) m.in. uczniowie z chorobami przewlekłymi, ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, z zaburzeniami zachowania lub emocji, z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności jęz. i z zaniedbań środowisk.

Okres realizacji:01.07.2024 do 30.06.2026 (VII2024 rekrutacja i zakupy).

Cel projektu: zwiększenie szans edukacyjnych wszystkich ucz. poprzez stworzenie warunków do rozwijania potencjału indywidualnego uwzględniających różne potrzeby uczniów. Zakłada on realizację zajęć umożliwiających wszechstronny rozwój zgodnie z potrzebami i umiejętnościami oraz wsparcie w pokonywaniu trudności. Rodzaje zajęć:

-rozwijające kompetencje emocjonalno-społecznych

-Sensoryczny uczeń-zajęcia o charakterze terapeutycznym

-dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki

-logopedyczne z biofeedback

-rozwijające umiejętności uczenia się-Nauka przez doświadczanie

-z pedagogiem niwelujące zaburzenia zachowania lub emocji

-dydaktyczno- wyrównawcze z j. polskiego

Łącznie w projekcie zaplanowano przeprowadzenie 400 zajęć w 8 grupach. Zakłada się wsparcie w postaci szkoleń dla nauczycieli z zakresu wykorzystania Musiconu, szkolenia Biofeedback (trzy stopnie), terapii ręki oraz szkoleń dotyczących przemocy w szkole, a także dot. przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy, z KPP, KoPON, ZZR, ZRSKiM, ZRSiN (12K).  W ramach projektu planuje się wykonanie windy ze względu na udział w projekcie uczennicy z niepełnosprawnością ruchową. A także zakup niezbędnego doposażenia i pomocy dydaktycznych do realizacji projektu zgodnie z jego założeniami determinującymi osiągnięcie zakładanego celu.

 

Planowane efekty:
Efektem będzie poszerzenie oferty zajęć dodatkowych w tym indywidualizujących proces kształcenia i stworzenie optymalnych warunków nauki i rozwoju dla wszystkich uczniów.

 

Wartość projektu:

Wartość projektu: 852 034.67 zł

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich: 724 229.46 zł

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

#edukacjawłączająca #kwalifikacje #kompetencje #rozwój #szkoła #superszkoła

 

 

 

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE - UCZNIOWIE

„Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów”

 

 

Podstawa prawna:

 

  1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U.2024.750 t.j.)
    z późniejszymi zmianami.
  2. Statut Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Godowie.
  3. Umowa o dofinansowanie projektu w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027

 

Postanowienia ogólne

 

  1. Projekt pn. „Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów” jest to projekt współfinansowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 Priorytet FESL.06 Fundusze Europejskie dla edukacji, Działanie 2 Kształcenie ogólne Typ: Edukacja włączająca w kształceniu ogólnym
  2. Projekt realizowany jest przez Zespół Szkolno - Przedszkolny w Godowie w okresie 01.07.2024 - 30.06.2026
  3. Niniejszy regulamin określa zasady naboru i uczestnictwa w projekcie.
  4. Udział w projekcie jest bezpłatny.
  5. W ramach projektu wsparciem zostaną objęci uczniowie Szkoły Podstawowej w Godowie 34 uczniów/uczennic (18K i 16M), w tym z SPE 32 (17K i 15M) uczęszczający/ce do placówki edukacyjnej zlokalizowanej na obszarze Gminy Godów.
  1. Celem projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych wszystkich uczniów/uczennic poprzez stworzenie warunków do rozwijania potencjału indywidualnego uwzględniających różne potrzeby uczniów. Zakłada on realizację zajęć umożliwiających wszechstronny rozwój zgodnie z potrzebami i umiejętnościami oraz wsparcie w pokonywaniu trudności obejmujące następujące zadania:
  2.  
  1. Zadanie 1 Zajęcia rozwijające kompetencje kluczowe (społeczne, emocjonalne i umiejętność uczenia się):

- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno - społeczne - ukierunkowane na zdobywanie nowych umiejętności oraz samorozwój I grupa (4 uczestników/czek) x2lata=50zajęć

- Zajęcia rozwijające „Nauka przez doświadczanie” I grupa (4 uczestników/czek)x2lata=50zajęć

 

  1. Zadanie 2 Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne z zakresu pomocy psychologiczno - pedagogicznej

- Zajęcia Sensoryczny uczeń I grupa (4 uczestników/czek)x2lata=50zajęć

- Zajęcia logopedyczne z biofeedback I grupa (4 uczestników/czek) x2lata=50zajęć

 

  1. Zadanie 3 Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze dla uczniów mających trudności w spełnianiu wymagań edukacyjnych

- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki II grupy (8uczestników/czek) x2lata =100zajęć

- Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego I grupa (6uczestników/czek) 2lata =50zajęć

 

  1. Zadanie 4 Zajęcia z pedagogiem niwelujące negatywne emocje i zachowania:

- Zajęcia niwelujące zaburzenia zachowania i emocji I grupa (4uczestników/czek) x 2lata=50zajęć

 

  1. Efekt realizacji projektu tj. poszerzenie oferty zajęć dodatkowych, w tym indywidualizujących proces kształcenia i stworzenie optymalnych warunków nauki i rozwoju dla wszystkich uczniów w odniesieniu do uczniów/uczennic - minimum 30 (w tym 17 kobiety) nabędzie kwalifikacje po opuszczeniu programu (osoby).
  2. Wsparcie w ramach Projektu odbywać się będzie według ustalonego harmonogramu, o którym Uczestnicy/Uczestniczki Projektu zostaną poinformowani z właściwym wyprzedzeniem.

Tok postępowania rekrutacyjnego

 

  • 1
  1. Przebieg rekrutacji uczestników projektu obejmuje:
    1. określenie liczby miejsc organizacyjnych na podstawie wniosku
      o dofinansowanie

 

Rodzaj zajęć

Liczba miejsc

Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno - społeczne -ukierunkowane na zdobywanie nowych umiejętności oraz samorozwój grupa

4

Zajęcia rozwijające „Nauka przez doświadczanie”

4

Zajęcia Sensoryczny uczeń

4

Zajęcia logopedyczne z biofeedback

4

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki

8

Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z języka polskiego

6

Zajęcia niwelujące zaburzenia zachowania i emocji

4

  1. ogłoszenie zapisów na zajęcia dodatkowe realizowane w ramach projektu
  2. przyjmowanie deklaracji uczestnictwa w projekcie
  3. powołanie Komisji Rekrutacyjnej w Szkole Podstawowej w Godowie
  4. posiedzenie Komisji Rekrutacyjnej
  5. ogłoszenie wyników rekrutacji uczniów do projektu - poinformowanie przez Wychowawców
  1. Postępowanie Komisji Rekrutacyjnej jest jawne.
  2. W postępowaniu rekrutacyjnym przewiduje się utworzenie listy rezerwowej, która posłuży w przypadku rezygnacji osób wcześniej zakwalifikowanych.
  3. O zakwalifikowaniu się do projektu wybrani/e uczniowie/uczennice zostaną poinformowani osobiście przez nauczycieli wychowawców.
  4. Jednocześnie zostanie stworzona możliwość dodatkowego naboru dzieci, u których stwierdzi się potrzebę takiego wspomagania, już w trakcie realizacji projektu.
  5. Jeżeli podczas procesu rekrutacji finalna liczba chętnych dzieci z potrzebami kształcenia SPE będzie mniejsza bądź równa lub pojawi się możliwość przyjęcia większej liczby uczestników bez zwiększania nakładów finansowych wówczas będzie możliwe odstąpienie od stosowania wag punktowych i kryteriów rekrutacyjnych.
  6. Rekrutacja przeprowadzana będzie w oparciu o zasadę pełnej dostępności, uwzględniając zasady równości szans i równości płci. Rekrutacja do projektu w żaden sposób nie będzie ograniczała możliwości udziału w projekcie osobom niepełnosprawnym.

 

 

Zasady postępowania rekrutacyjnego w projekcie

 

  • 2
  1. Do udziału w projekcie zostanie zakwalifikowanych min 34 uczniów/uczennic Szkoły Podstawowej w Godowie.
  2. Dobór uczestników projektu zostanie dokonany w oparciu o następujące kryteria i wagi punktowe:
  3. Dziecko z orzeczeniem o niepełnosprawności lub z chorobą przewlekłą - Kryterium: TAK-4pkt/NIE-0pkt
  4. Dziecko z rodziny wielodzietnej - Kryterium: TAK-3pkt/NIE-0pkt (Wielodzietność rodziny kandydata oznacza rodzinę, która

wychowuje troje i więcej dzieci (art. 4 pkt 42 ustawy Prawo oświatowe).

2.Wskazanie pedagoga- Kryterium:TAK-2pkt/ NIE - 0pkt

3.Wykazywanie problemów w edukacji szkolnej. - orzeczenie, opinia PPP lub opinia n-la - Kryterium: TAK-2pkt/NIE-0pkt

  1. Status ucznia Szkoły Podstawowej w Godowie- Kryterium: TAK-2pkt/NIE-0pkt
  2. Wykazywanie zaburzeń emocjonalnych i społecznych - orzeczenie, opinia PPP lub opinia n-la - Kryterium:TAK-2pkt/ NIE-0pkt.
  3. Pierwszeństwo w dostępie do wszystkich zajęć w ramach projektu będą miały dzieci z opiniami lub orzeczeniami.
  4. Osoby, które spełnią kryteria uczestnictwa w Projekcie, ale nie zostaną zakwalifikowane do uczestnictwa w Projekcie z powodu braku miejsc, zostaną umieszczone na liście rezerwowej według kolejności zgłoszeń. A następnie w przypadku zwolnienia miejsca zaproszone do udziału w Projekcie.
  5. W przypadku jeśli kilka osób otrzyma takie same wyniki punktów podczas rekrutacji Wnioskodawca przeprowadzi losowanie wśród uczestników z tą sama liczbą punktów.

 

  • 3
  1. Rekrutacja uczniów na zajęcia dodatkowe odbywa się wśród uczniów/uczennic uczęszczających do Szkoły Podstawowej w Godowie a o jej etapach rodzice zostaną powiadomieni na zebraniach, stronie www szkoły.
  2. Uczniowie/Rodzice (prawni opiekunowie) ubiegający się o uczestnictwo dziecka
    w zajęciach dodatkowych w ramach projektu, obowiązani są złożyć:
  3. deklarację uczestnictwa w projekcie (formularz zgłoszeniowy), stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu,
  4. oświadczenie RODO znajdujące się w załączniku nr 1 pod deklaracją uczestnictwa.
  5. Dokumenty składane są w formie papierowej w Biurze Projektu, w formie elektronicznej poprzez platformę internetową
  6. Złożenie dokumentów nie jest jednoznaczne z zakwalifikowaniem się do Projektu. Złożone dokumenty nie podlegają zwrotowi.
  7. Uczniowie/Rodzice (opiekunowie prawni) zobowiązani są do wypełniania ankiet ewaluacyjnych oraz innych wymaganych dokumentów w trakcie realizacji projektu,
    a także do udziału w ewaluacji.
  8. Złożenie podpisanej deklaracji uczestnictwa w projekcie przez rodzica (prawnego opiekuna), jest równoznaczne z zawarciem umowy na świadczenia przewidziane projektem, potwierdzeniem zgody na proponowane warunki i zobowiązaniem się do ich przestrzegania. Umowa ta obowiązuje przez cały czas trwania projektu, pod warunkiem uczęszczania ucznia do szkoły.

 

 

Skład Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej

 

  • 4
  1. W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
  2. Dyrektor jako przewodniczący Komisji,
  3. Nauczyciel jako przedstawiciel Rady pedagogicznej,
  4. Koordynator projektu,

 

Dokumenty dotyczące rekrutacji

 

  • 5
  1. Podstawą do przyjęcia ucznia na zajęcia dodatkowe jest deklaracja uczestnictwa (formularz zgłoszeniowy) w projekcie „Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów”
  2. Szkoła Podstawowa w Godowie ma prawo żądać innych dokumentów, które winny być dołączone w określonym terminie.
  3. Dokumenty stanowiące podstawę pracy Komisji Rekrutacyjnej:
  1. deklaracje uczestnictwa w projekcie (formularz zgłoszeniowy),
  2. oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych,
  3. opinia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej (jeśli dotyczy),
  4. opinia nauczyciela - wychowawcy,
  5. ocena funkcjonalna (jeśli dotyczy)
  6. pre-testy wiedzy (jeśli dotyczy).

 

  1. Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół ze swojego posiedzenia, do którego załącza propozycję listy uczniów przyjętych do zajęć dodatkowych oraz listy rezerwowej.

 

 

Zadania Dyrektora

 

  • 6
  1. Wykonanie czynności przygotowawczych do pracy Komisji Rekrutacyjnej;
  1. wyjaśnianie uczniom oraz rodzicom (opiekunom prawnym) zasad określonych w niniejszym Regulaminie na zebraniach (wyjaśnień tych może również udzielać kadra zarządzająca projektem),
  2. wydawanie i przyjmowanie „deklaracji uczestnictwa w projekcie (formularza zgłoszeniowego)” oraz przyjmowanie innych wymaganych dokumentów dostarczanych przez uczniów/rodziców,
  3. sprawdzenie dokumentów pod względem formalnym i rzeczowym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na:
  • nr PESEL
  • datę urodzenia ucznia,
  • miejsce zameldowania ucznia,
  • czytelność zapisów w deklaracji uczestnictwa w projekcie.
  1. uczestniczenie w pracach Komisji Rekrutacyjnej.
  2. zapoznanie Komisji z zasadami rekrutacji.
  3. nadzorowanie pod względem merytorycznym prawidłowości sporządzania dokumentacji przez Komisję, a w tym:
  • składania podpisów przez członków Komisji,
  • protokołowania posiedzenia w czasie jego trwania,
  1. przekazanie dokumentacji Pracy Komisji Rekrutacyjnej Koordynatorowi Projektu.
  2. przekazanie Wychowawcom informacji z prac komisji.

 

 

Postanowienia końcowe

 

  • 7
  1. Uczeń/Rodzic/opiekun dziecka wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby projektu zgodnie z prawem i spełnia warunki, o których mowa w art. 6 ust. 1 lit. a i c oraz art. 9 ust. 2 lit. a i g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 RODO - dane osobowe są niezbędne dla realizacji Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (FESL) na podstawie:
  2. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2021/1060 z dnia
  • czerwca 2021 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji
  1. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2021/1057 z dnia
  • czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013;
  1. c) Ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027
  2. Ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
  3. Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  1. Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do Realizatora Projektu tj. Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Godowie.
  2. Aktualna treść regulaminu dostępna jest w Biurze Projektu w Szkole Podstawowej im. Franciszka Pieczki w Godowie, ul. Szkolna 11, 44-340 Godów oraz na stronie internetowej szkoły.
  3. Realizator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu lub wprowadzenia dodatkowych postanowień, w szczególności w sytuacji zmiany warunków realizacji Projektu, wytycznych, dokumentów programowych lub oczywistych omyłek. Wszelkie zmiany Regulaminu wprowadzane będą w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

 

Załączniki do regulaminu:

 

Załącznik nr 1 do regulaminu rekrutacji - Formularz zgłoszeniowy

 

 

 

 

 

REGULAMIN REKRUTACJI I UCZESTNICTWA W PROJEKCIE - NAUCZYCIELE

„Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów”

 

 

Podstawa prawna:

 

  1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U.2024.750 t.j.)
    z późniejszymi zmianami.
  2. Statut Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Godowie.
  3. Umowa o dofinansowanie projektu w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027

 

Postanowienia ogólne

 

  1. Projekt pn. „Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów” jest to projekt współfinansowany w ramach programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 Priorytet FESL.06 Fundusze Europejskie dla edukacji, Działanie 2 Kształcenie ogólne Typ: Edukacja włączająca w kształceniu ogólnym
  2. Projekt realizowany jest przez Szkołę Podstawową im. Franciszka Pieczki w Godowie w okresie 01.07.2024 - 30.06.2026
  3. Niniejszy regulamin określa zasady naboru i uczestnictwa w projekcie.
  4. Nabór do projektu ma charakter ciągły.
  5. Udział w projekcie jest bezpłatny.
  6. W ramach projektu wsparciem zostaną objęci nauczyciele stanowiący kadrę pedagogiczną Szkoły Podstawowej im. Franciszka Pieczki w Godowie zlokalizowanej na obszarze wiejskim w Gminie Godów, tj. 6 nauczycielek.
  1. Celem projektu jest zwiększenie szans edukacyjnych wszystkich uczniów/uczennic poprzez stworzenie warunków do rozwijania potencjału indywidualnego uwzględniających różne potrzeby uczniów. Zakłada on realizację zajęć umożliwiających wszechstronny rozwój zgodnie z potrzebami i umiejętnościami oraz wsparcie w pokonywaniu trudności A także wsparcie w postaci szkoleń dla nauczycieli/lek z obszaru tematycznego dotyczącego przemocy w szkole i przemocy rówieśniczej. Oprócz tego zaplanowano także wsparcie dla nauczycieli/lek w postaci szkoleń dotyczących przeciwdziałania dyskryminacji i przemocy, z Karty Praw Podstawowych i Konwencji o prawach osób niepełnosprawnych. Główne zadania i sposoby realizacji:
  1. Zadanie 5 - szkolenia obejmującego podnoszenie kwalifikacji, umiejętności i kompetencji kadry pedagogicznej.
  1. Efekt realizacji projektu tj. poszerzenie oferty zajęć dodatkowych, w tym indywidualizujących proces kształcenia i stworzenie optymalnych warunków nauki i rozwoju dla wszystkich uczniów w odniesieniu do nauczycieli/nauczycielek: minimum 5(w tym 5 kobiet) nabędzie kwalifikacje po opuszczeniu programu (osoby).
  2. Wsparcie w ramach Projektu odbywać się będzie według ustalonego harmonogramu, o którym Uczestnicy/Uczestniczki Projektu zostaną poinformowani z właściwym wyprzedzeniem.

 

 

 

  1. Tok postępowania rekrutacyjnego
  • 1

 

  1. Przebieg rekrutacji nauczycieli - uczestników projektu obejmuje:
  2. określenie liczby miejsc organizacyjnych na podstawie wniosku o dofinansowanie

Rodzaj zajęć

Liczba miejsc

Prawa i zasady obywatelskie w projekcie europejskim-6 nauczycielek/li; 3 spotkania

6

Błędne koło przemocy w szkole - 6 nauczycielek/li, 6 godz. dydaktycznych;

6

Interwencja i pomoc szkolna w przypadku występowania przemocy rówieśniczej  - 4 nauczycielek/li; 6 godz. dydaktycznych

6

Szkolenie Musicon - 6 nauczycielek/li; 5 godzin dydaktycznych

6

Szkolenie Biofeedback - dla 2 n-li, III stopniowe szkolenie z metody Biofeedback

2

Szkolenie terapia ręki  1 nauczyciel/lka; czas trwania 16 godz. - 3 moduły

1

 

  1. przyjmowanie deklaracji uczestnictwa w projekcie
  2. powołanie Komisji Rekrutacyjnej w szkole
  3. posiedzenie Komisji Rekrutacyjnej
  4. ogłoszenie wyników rekrutacji do projektu na kursy/studia podyplomowe dla nauczycieli
  1. Postępowanie Komisji Rekrutacyjnej jest jawne.
  2. W postępowaniu rekrutacyjnym przewiduje się utworzenie listy rezerwowej, która posłuży w przypadku rezygnacji osób wcześniej zakwalifikowanych.
  3. Lista osób, które zakwalifikują się do udziału w projekcie dostępna będzie w sekretariacie szkoły
  4. Jeżeli podczas procesu rekrutacji finalna liczba chętnych nauczycieli/ będzie mniejsza bądź równa lub pojawi się możliwość przyjęcia większej liczby uczestników bez zwiększania nakładów finansowych wówczas będzie możliwe odstąpienie od stosowania wag punktowych i kryteriów rekrutacyjnych.
  5. Rekrutacja przeprowadzana jest w oparciu o zasadę pełnej dostępności, uwzględniając zasady równości szans i równości płci. Rekrutacja do projektu w żaden sposób nie będzie ograniczała możliwości udziału w projekcie osobom niepełnosprawnym.

 

  1. Zasady postępowania rekrutacyjnego w projekcie
  • 2

 

  1. Dobór nauczycieli na szkolenia:
  2. Nauczyciel nieposiadający kompetencji/ kwalifikacji z danej tematyki - 20 pkt.
  3. Opinia i wskazanie przez dyrekcję - 10 pkt
  4. Do udziału w projekcie zostanie zakwalifikowanych min. 6 nauczycieli/lek Szkoły Podstawowej w Godowie.
  5. Rekrutacja na kursy/szkolenia/studia podyplomowe dla nauczycieli odbywa się na podstawie weryfikacji deklaracji uczestnictwa projekcie, a o jej etapach zainteresowani nauczyciele zostaną powiadomieni podczas narad pedagogicznych.
  6. Nauczyciele ubiegający się o zakwalifikowanie na kursy/szkolenia/studia podyplomowe w ramach projektu, obowiązani są złożyć w szkole:
  7. deklarację uczestnictwa w projekcie (formularz zgłoszeniowy) załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu,
  8. oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych, znajdujące się w załączniku nr 1 pod deklaracją.
  9. Uczestnicy projektu zobowiązani są do wypełniania ankiet ewaluacyjnych oraz innych wymaganych dokumentów w trakcie realizacji projektu, a także do udziału w ewaluacji.
  10. Uczestnicy projektu mogą składać własne propozycje kursów/szkoleń/studiów podyplomowych wynikające z aktualnych potrzeb lub uwarunkowań zewnętrznych.
  11. Złożenie podpisanej deklaracji uczestnictwa w projekcie przez uczestnika jest równoznaczne z zawarciem umowy na świadczenia przewidziane projektem, potwierdzeniem zgody na proponowane warunki i zobowiązaniem się do ich przestrzegania. Umowa ta obowiązuje przez cały czas trwania projektu.
  12. Uczestnik projektu zobowiązany jest do bieżącego informowania o zmianach w danych teleadresowych.

 

 

  • Skład Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej

 

  • 4
  1. W skład Komisji Rekrutacyjnej wchodzą:
  2. Dyrektor, jako przewodniczący Komisji,
  3. Nauczyciel, jako przedstawiciel Rady Pedagogicznej,
  4. Koordynator projektu.

 

  1. Dokumenty dotyczące rekrutacji

 

  • 5
  1. Podstawą do zakwalifikowania nauczyciela/lki do objęcia wsparciem tj. zapewnieniem kursów/szkoleń/studiów podyplomowych jest deklaracja uczestnictwa w projekcie „Nowoczesna edukacja i wszechstronny rozwój uczniów - edukacja włączająca w SP Godów”
  2. Szkoła Podstawowa w Godowie ma prawo żądać innych dokumentów, które winny być dołączone w określonym terminie.
  3. Dokumenty stanowiące podstawę pracy Komisji Rekrutacyjnej:
  1. deklaracje uczestnictwa w projekcie (formularz zgłoszeniowy),
  2. oświadczenie uczestnika projektu o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych
  1. Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół ze swojego posiedzenia, do którego załącza propozycję listy osób/nauczycieli zakwalifikowanych do objęcia wsparciem poszerzenia kwalifikacji zawodowych oraz listę osób rezerwowych.

 

  1. Zadania Dyrektora

 

  • 6
  1. Wykonanie czynności przygotowawczych do pracy Komisji Rekrutacyjnej;
  1. wyjaśnianie uczestnikom projektu zasad określonych w niniejszym Regulaminie,
  2. wydawanie i przyjmowanie „deklaracji uczestnictwa w projekcie (formularz zgłoszeniowego” oraz przyjmowanie innych wymaganych dokumentów dostarczanych przez uczestników projektu,
  3. sprawdzenie dokumentów pod względem formalnym i rzeczowym, ze szczególnym zwróceniem uwagi na:
  • datę urodzenia,
  • miejsce zameldowania,
  • czytelność zapisów w deklaracji uczestnictwa w projekcie,
  1. uczestniczenie w pracach Komisji Rekrutacyjnej.
  2. zapoznanie Komisji z zasadami rekrutacji.
  3. nadzorowanie pod względem merytorycznym prawidłowości sporządzania dokumentacji przez Komisję, a w tym:
  • składania podpisów przez członków Komisji,
  • protokołowania posiedzenia w czasie jego trwania,
  1. przekazanie dokumentacji Pracy Komisji Rekrutacyjnej Koordynatorowi Projektu.
  2. przekazanie nauczycielom informacji z prac komisji.

 

  1. Postanowienia końcowe

 

  • 7

 

  1. Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby projektu zgodnie z prawem i spełnia warunki, o których mowa w art. 6 ust. 1 lit. a i c oraz art. 9 ust. 2 lit. a i g Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 RODO - dane osobowe są niezbędne dla realizacji Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021-2027 (FESL) na podstawie:
  2. a) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2021/1060 z dnia
  • czerwca 2021 r. ustanawiające wspólne przepisy dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i Funduszu Spójności, Europejskiego Funduszu Społecznego Plus (EFS+), Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji
  1. b) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) 2021/1057 z dnia
  • czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013;
  1. c) Ustawy z dnia 28 kwietnia 2022 r. o zasadach realizacji zadań finansowanych ze środków europejskich w perspektywie finansowej 2021-2027
  2. Ustawy z 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
  3. Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
  1. Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do Realizatora Projektu tj. Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Godowie.
  2. Aktualna treść regulaminu dostępna jest w Biurze Projektu w Szkole Podstawowej im. Franciszka Pieczki w Godowie, ul. Szkolna 11  44-340 Godów oraz na stronie internetowej szkoły.
  3. Realizator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu lub wprowadzenia dodatkowych postanowień, w szczególności w sytuacji zmiany warunków realizacji Projektu, wytycznych, dokumentów programowych lub oczywistych omyłek. Wszelkie zmiany Regulaminu wprowadzane będą w formie pisemnej pod rygorem nieważności.

 

Załączniki do regulaminu:

 

Załącznik nr 1 do regulaminu rekrutacji - Formularz zgłoszeniowy

do góry