Unia Europejska - Projekty
Strona główna/Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Zespół Szkolno - Przedszkolny w Godowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://zsp-godow.godow.pl/ .

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Część plików dostępne do pobrania w znanych formatach: pdf, docx, odt, ods nie są zgodne ze standardem dostępności,
  • Brak treści alternatywnej dla plików niezgodnych ze standardem,
  • Brak treści alternatywnej dla części plików multimedialnych opublikowanych na stronie WWW: filmów, zdjęć.

Treści nieobjęte przepisami

  • dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, a także dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r., których zawartość nie jest niezbędna do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego;
  • treści będące w naszym posiadaniu, ale:
    • które nie zostały ani przez nas, ani dla nas wytworzone, jak również nie zostały przez nas nabyte
    • których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której nie jesteśmy uprawnieni;
  • treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualnianych lub niepoddawanych po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

  • dedykowany kontrast dla dostępności
  • strona internetowa posiada mechanizmy sterowania za pomocą klawiatury,
  • elementy statyczne strony internetowej posiadają domyślnie odpowiedni kontrast,
  • możliwość zwiększania oraz zmniejszania odstępu między wierszami,
  • możliwość zwiększania oraz zmniejszania odstępu między paragrafami (akapitami),
  • możliwość zwiększania oraz zmniejszania odstępu między literami,
  • możliwość zwiększania oraz zmniejszania odstępu między słowami,
  • możliwość zatrzymywania, wznowienia wyświetlanych informacji w przewijanych sliderach.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

W ramach strony dostępne jest również menu wspomagające dostępność cyfrową, uruchamiane w pierwszej kolejności pod klawiszem tabulacji (Tabulator) po odświeżeniu strony. Pozwala na szybkie przejście do następujących sekcji strony:

  • Przejdź do menu głównego (Skrót klawiaturowy: ALT + 0)
  • Przejdź do treści (Skrót klawiaturowy: ALT + 1)
  • Przejdź do mapy Strony (Skrót klawiaturowy: ALT + 2)
  • Panel WCAG (Skrót klawiaturowy: ALT + 3)
  • Przejdź do wyszukiwania (Skrót klawiaturowy: ALT + 4)

 

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Ewelina Parzych - mejlowo lub telefonicznie 324765007.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:

  • Mirela Prochasek,
  • Adres:
    Godów 44-340, ul. Szkolna 11,
  • mejl: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Czy osoby na wózku mogą wjechać do budynku, na wszystkie jego kondygnacje?
osoby niepełnosprawne mogą dostać się na wózku na parter budynku szkoły i oddziałów przedszkolnych

W jaki sposób osoba na wózku inwalidzkim może dostać się do budynku ?
do szkoły wejściem od strony świetlicy profilaktycznej do oddziałów przedszkolnych wejściem głównym i za pomocą windy

Czy drzwi i ściany szklane oznaczone są kontrastową taśmą?
tak

Czy schody wyposażone są w poręcze?
tak

Czy stopnie schodów oznaczone są kontrastowymi pasami?
tak

Czy przyciski w windzie oznaczone są alfabetem brajla?
nie

Czy winda wyposażona jest w komunikaty głosowe?
nie

Czy jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami?
tak

Czy jest parking dla osób z niepełnosprawnościami?
tak

Czy pomieszczenia w budynku oznaczone są tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem brajla?
brak

Czy podmiot stosuje w swoim budynku dźwiękowe systemu nawigacji dla osób niewidomych?
nie

 

Opis dostępności wejścia do budynku

Do budynku prowadzą 4 wejścia plus jedno ewakuacyjne. Wejście główne do budynku znajduje się od strony przedszkola . Wejście jest z 1 schodem. Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie. Wejście dla uczniów znajduje się od strony boiska szkolnego, do którego prowadzą schody. Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie, klient może skorzystać z dzwonka w celu przywołania pracownika. Wejście nr 3 znajduje się bezpośrednio od strony parkingu. Do wejścia prowadzą schody, obok nich znajduje się platforma umożliwiająca dostęp do budynku osobom z niepełnosprawnością ruchową. Drzwi wejściowe nie otwierają się automatycznie.

Wejście nr 4 znajduje się bezpośrednio od strony boiska. Do wejścia prowadzą schody. Drzwi nie otwierają się automatycznie.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind
Na parterze pomiędzy wejściem głównym a wejściem nr 4 znajduje się Sekretariat oraz Gabinet Dyrektora, w którym można uzyskać informację lub pomoc. Wejście na piętro i do piwnicy umożliwiają schody (brak windy). Brak barier poziomych na poszczególnych kondygnacjach uniemożliwiających dostęp do pomieszczeń. Dla osób na wózkach dostępny jest tylko korytarz i pomieszczenia na parterze oraz poziom -1 przy sali gimnastycznej, na który prowadzi winda znajdująca się w części budynku sali gimnastycznej.

Opis dostosowań
W budynku nie ma pętli indukcyjnych, nie ma oznaczeń w alfabecie Brajla. Brak oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych
Wjazd na parking znajduje się od strony ulicy 1 Maja i prowadzi wybrukowaną nawierzchnią.

 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach
Do budynku szkoły ma prawo wejść osoba z psem przewodnikiem/asystującym.

 

Istnieje możliwość skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu. Osoby słabosłyszące/niesłyszące obsługiwane są w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty w sekretariacie Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Godowie, gdzie pomocy w tłumaczeniu udzieli przeszkolony pracownik. Zgłoszenia można dokonywać poprzez kontakt e-mail, telefoniczny bądź drogą pocztową.

Kategoria: powiązane pliki [7]
Format Nazwa pliku Rozmiar Pobierz
pdf sprawozdanie 3-Zespół Szkolno - Przedszkolny.pdf 104.36KB pobierz Plik: sprawozdanie 3-Zespół Szkolno - Przedszkolny.pdf
pdf sprawozdanie 2-Szkoła Podstawowa.pdf 104.72KB pobierz Plik: sprawozdanie 2-Szkoła Podstawowa.pdf
pdf Sprawozdanie 1-przedszkole.pdf 105.15KB pobierz Plik: Sprawozdanie 1-przedszkole.pdf
odt ETR - tekst łatwy do czytania.odt 1.48MB pobierz Plik: ETR - tekst łatwy do czytania.odt
odt Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zespole szkolno- przedszkolnym w Godowie na lata 2021-2022.odt 14.95KB pobierz Plik: Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w zespole szkolno- przedszkolnym w Godowie na lata 2021-2022.odt
pdf Raport dostępności PP.pdf 142.16KB pobierz Plik: Raport dostępności PP.pdf
pdf raport dostępności sp.pdf 145.17KB pobierz Plik: raport dostępności sp.pdf
do góry