Unia Europejska - Projekty
Strona główna//Nadanie imienia szkole

Nadanie imienia szkole

Szkoła Podstawowa im. Franciszka Pieczki

przy Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Godowie

ZSP w Godowie

 

 W czerwcu na Sesji Rady Gminy w Godowie była obecna delegacja uczniów Szkoły Podstawowej w Godowie. Rada Gminy podejmowała uchwałę dotyczącą nadania naszej szkole imienia Franciszka Pieczki.

Nasze uczennice przedstawiły życiorys i osiągnięcia artystyczne wyżej wspomnianego aktora. Radni jednogłośnie podjęli uchwałę nr LXI/359/2023 Rady Gminy Godów z dnia 29 czerwca 2023 roku w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Godowie.

 

SP

Rada Gminy Godów uchwala, że Szkole Podstawowej w Godowie wchodzącej w skład Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Godowie

z dniem 1 września 2023 r. nadaje się imię

Franciszka Pieczki.

Uroczystości związane z nadaniem imienia naszej szkole odbędą się 29 września br.

 

Procedury nadania imienia Szkole Podstawowej przy Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Godowie

 

Cel procedury

Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Szkole Podstawowej przy Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Godowie.

Podstawa prawna

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli ( Dz. U. z 2017 r., poz. 649 z późn. zm.: Dz. U. z 2019r. poz. 502)

Założenia procedury i zakres procedury

Niniejsza procedura została opracowana przez Zespół Koordynujący działania zmierzające do wyborania patrona Szkoły Podstawowej przy Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Godowie i podlega zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski.

 

Poprzez nadanie imienia szkoła:

  1. Zyskuje własną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół.
  2. Wspiera działania wychowawcze oparte na wartościach, które reprezentował swoim życiem i działalnością patron lub organizacja.
  3. Pozyskuje do współpracy instytucje i osoby związane z patronem.
  4. Wzbogaca uroczystości szkolne o własny ceremoniał.

 Tryb postępowania

  1. Przedstawienie  pomysłu nadania szkole imienia podczas posiedzenia Rady Pedagogicznej i  Rady Rodziców.
  2. Powołanie zespołów zadaniowych do spraw związanych z nadaniem szkole imienia.
  3. Przedstawienie opracowanej Procedury nadania szkole imienia podczas spotkań Rady Pedagogicznej, zamieszczenie procedury na stronie internetowej szkoły.
  4. Ustalenie harmonogramu działań.
  5. Określenie zasad i terminu zgłaszania kandydatur na patrona szkoły.
  6. Informacja o dwóch najczęściej pojawiających się kandydaturach.
  7. Określenie zasad wyboru patrona.
  8. Złożenie wspólnego wniosku Rady Rodziców, Rady Pedagogicznej i Samorządu Uczniowskiego o nadanie szkole imienia przez organ prowadzący placówkę.
  9. Popularyzacja postaci patrona.
  10. Zorganizowanie uroczystości nadania szkole imienia.

 

Regulamin wyboru patrona Szkoły Podstawowej przy Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Godowie

I. 

  1. Imię szkoły powinno nawiązywać do historii lub współczesności Polski, społeczności lokalnej, osiągnięć, ważnych kart z dziejów narodu.
  2. Kandydatem na patrona nie może być osoba, której imię nosi inna szkoła w gminie Godów.
  3. W wyborach bierze udział  społeczność szkolna i społeczność lokalna.
  4. Terminy realizacji poszczególnych etapów wyboru patrona znajdują się w harmonogramie działań.
  1. Dyrektor wraz z zespołem koordynującym wyznacza osoby odpowiedzialne za realizację zadań szczegółowych.

 

 II. 

  1. Uprawnionymi do zgłaszania kandydatów są:
  • uczniowie 
  • rodzice/opiekunowie prawni uczniów
  • członkowie lokalnej społeczności
  •  nauczyciele i pracownicy szkoły

Termin zgłaszania kandydatów: 6 - 10 lutego 2023 r.

Miejsce: Zespół Szkolno - Przedszkolny w Godowie

Karta zgłoszenia kandydata na patrona szkoły dostępna w sekretariacie szkoły/przedszkola lub do pobrania w załączniku.

 

  1. Komisja wyborcza (w skład której wchodzi jeden przedstawiciel uczniów, rodziców, nauczycieli i pracowników szkoły) spośród zgłoszonych kandydatur  wybiera  dwie, najczęściej powtarzające się i  spośród nich, w drodze tajnego głosowania, wybierany jest patron szkoły.   

 III. 

  1. Wybory patrona szkoły odbędą się  15 - 16 lutego 2023 r. 
  2. Do głosowania uprawnieni są: 
  • uczniowie, 
  • rodzice/opiekunowie uczniów,  
  • nauczyciele i  pracownicy szkoły.

  

3. Wybory przeprowadzi komisja wyborcza powołana przez dyrektora szkoły.

4. Wybory przebiegają w sposób tajny, głos należy oddać osobiście.

5. Głosujący otrzymują karty do głosowania, odbiór karty potwierdzają własnoręcznym podpisem.

6.Głosować należy na jedną kandydaturę poprzez postawienie znaku X przy wybranym kandydacie.

7. Komisja po zakończeniu głosowania dokonuje podliczenia głosów.

8. Wyniki głosowania zostaną podane na stronie internetowej szkoły i na tablicy informacyjnej.

9. W przypadku, gdy dwóch lub więcej kandydatów uzyska jednakową, największą liczbę głosów, kandydata wyłania komisja składająca się z przedstawicieli (po dwóch członków) organów zgłaszających oraz dyrektora szkoły.

10. Posiedzenie w/w komisji powinno odbyć się w terminie do  5 dni od dnia głosowania.

11. Zatwierdzenie kandydata na patrona nastąpi na zebraniu Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.

12. Po zatwierdzeniu kandydata zostanie złożony wniosek o nadanie imienia Szkole Podstawowej przy Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Godowie do organu prowadzącego szkołę.

 

Informacje związne z przyszłym patronem szkoły:

 Gminny Turniej - materiały o Franciszku Pieczce (padlet.com)

https://view.genial.ly/63594d56d1f3090012d69bd5/presentation-franciszek-pieczka

 

Quiz:

https://learningapps.org/watch?v=pjuxn92f522

do góry