Nadanie imienia szkole
Szkoła Podstawowa im. Franciszka Pieczki
przy Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Godowie
W czerwcu na Sesji Rady Gminy w Godowie była obecna delegacja uczniów Szkoły Podstawowej w Godowie. Rada Gminy podejmowała uchwałę dotyczącą nadania naszej szkole imienia Franciszka Pieczki.
Nasze uczennice przedstawiły życiorys i osiągnięcia artystyczne wyżej wspomnianego aktora. Radni jednogłośnie podjęli uchwałę nr LXI/359/2023 Rady Gminy Godów z dnia 29 czerwca 2023 roku w sprawie nadania imienia Szkole Podstawowej w Godowie.
Rada Gminy Godów uchwala, że Szkole Podstawowej w Godowie wchodzącej w skład Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Godowie
z dniem 1 września 2023 r. nadaje się imię
Franciszka Pieczki.
Uroczystości związane z nadaniem imienia naszej szkole odbędą się 29 września br.
Procedury nadania imienia Szkole Podstawowej przy Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Godowie
Cel procedury
Celem niniejszej procedury jest określenie zasad nadania imienia Szkole Podstawowej przy Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Godowie.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli ( Dz. U. z 2017 r., poz. 649 z późn. zm.: Dz. U. z 2019r. poz. 502)
Założenia procedury i zakres procedury
Niniejsza procedura została opracowana przez Zespół Koordynujący działania zmierzające do wyborania patrona Szkoły Podstawowej przy Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Godowie i podlega zaopiniowaniu przez Radę Pedagogiczną, Radę Rodziców i Samorząd Uczniowski.
Poprzez nadanie imienia szkoła:
- Zyskuje własną tożsamość wyróżniającą ją spośród innych szkół.
- Wspiera działania wychowawcze oparte na wartościach, które reprezentował swoim życiem i działalnością patron lub organizacja.
- Pozyskuje do współpracy instytucje i osoby związane z patronem.
- Wzbogaca uroczystości szkolne o własny ceremoniał.
Tryb postępowania
- Przedstawienie pomysłu nadania szkole imienia podczas posiedzenia Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców.
- Powołanie zespołów zadaniowych do spraw związanych z nadaniem szkole imienia.
- Przedstawienie opracowanej Procedury nadania szkole imienia podczas spotkań Rady Pedagogicznej, zamieszczenie procedury na stronie internetowej szkoły.
- Ustalenie harmonogramu działań.
- Określenie zasad i terminu zgłaszania kandydatur na patrona szkoły.
- Informacja o dwóch najczęściej pojawiających się kandydaturach.
- Określenie zasad wyboru patrona.
- Złożenie wspólnego wniosku Rady Rodziców, Rady Pedagogicznej i Samorządu Uczniowskiego o nadanie szkole imienia przez organ prowadzący placówkę.
- Popularyzacja postaci patrona.
- Zorganizowanie uroczystości nadania szkole imienia.
Regulamin wyboru patrona Szkoły Podstawowej przy Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Godowie
I.
- Imię szkoły powinno nawiązywać do historii lub współczesności Polski, społeczności lokalnej, osiągnięć, ważnych kart z dziejów narodu.
- Kandydatem na patrona nie może być osoba, której imię nosi inna szkoła w gminie Godów.
- W wyborach bierze udział społeczność szkolna i społeczność lokalna.
- Terminy realizacji poszczególnych etapów wyboru patrona znajdują się w harmonogramie działań.
- Dyrektor wraz z zespołem koordynującym wyznacza osoby odpowiedzialne za realizację zadań szczegółowych.
II.
- Uprawnionymi do zgłaszania kandydatów są:
- uczniowie
- rodzice/opiekunowie prawni uczniów
- członkowie lokalnej społeczności
- nauczyciele i pracownicy szkoły
Termin zgłaszania kandydatów: 6 - 10 lutego 2023 r.
Miejsce: Zespół Szkolno - Przedszkolny w Godowie
Karta zgłoszenia kandydata na patrona szkoły dostępna w sekretariacie szkoły/przedszkola lub do pobrania w załączniku.
- Komisja wyborcza (w skład której wchodzi jeden przedstawiciel uczniów, rodziców, nauczycieli i pracowników szkoły) spośród zgłoszonych kandydatur wybiera dwie, najczęściej powtarzające się i spośród nich, w drodze tajnego głosowania, wybierany jest patron szkoły.
III.
- Wybory patrona szkoły odbędą się 15 - 16 lutego 2023 r.
- Do głosowania uprawnieni są:
- uczniowie,
- rodzice/opiekunowie uczniów,
- nauczyciele i pracownicy szkoły.
3. Wybory przeprowadzi komisja wyborcza powołana przez dyrektora szkoły.
4. Wybory przebiegają w sposób tajny, głos należy oddać osobiście.
5. Głosujący otrzymują karty do głosowania, odbiór karty potwierdzają własnoręcznym podpisem.
6.Głosować należy na jedną kandydaturę poprzez postawienie znaku X przy wybranym kandydacie.
7. Komisja po zakończeniu głosowania dokonuje podliczenia głosów.
8. Wyniki głosowania zostaną podane na stronie internetowej szkoły i na tablicy informacyjnej.
9. W przypadku, gdy dwóch lub więcej kandydatów uzyska jednakową, największą liczbę głosów, kandydata wyłania komisja składająca się z przedstawicieli (po dwóch członków) organów zgłaszających oraz dyrektora szkoły.
10. Posiedzenie w/w komisji powinno odbyć się w terminie do 5 dni od dnia głosowania.
11. Zatwierdzenie kandydata na patrona nastąpi na zebraniu Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego.
12. Po zatwierdzeniu kandydata zostanie złożony wniosek o nadanie imienia Szkole Podstawowej przy Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Godowie do organu prowadzącego szkołę.
Informacje związne z przyszłym patronem szkoły:
Gminny Turniej - materiały o Franciszku Pieczce (padlet.com)
https://view.genial.ly/63594d56d1f3090012d69bd5/presentation-franciszek-pieczka
Quiz: