Zespół Szkolno-Przedszkolny w Godowie
Dzień dobry. Drogie Misie mam dla Was piosenkę. Posłuchajcie jej w całości. Już wiecie o czym ona jest? Pojawiają się w niej słówka, które już trochę znacie, ale Wam przypomnę.
Up (ap) - w górę
down (dałn) - w dół
happy (hapi) - szczęśliwy
sad (sed) - smutny
big - duży
small (smol) - mały
fast - szybko
slow (sloł) - wolno .
Powtórzcie te słowa i spróbujcie zaśpiewać piosenkę kliknij tutaj
Dzień dobry. Witam Was Kochane Misie. Dziś rozpoczniemy od małej gimnastyki - kliknij tutaj
Rozgrzani? Super. Jeśli znacie już słówka, które wysyłałam Wam ostatnio, to dziś sobie je powtórzymy i utrwalimy.
Udanej zabawy życzę.
Dzień dobry. Rozpoczynamy dzień od wspólnie zaśpiewanej i pokazanej piosenki - kliknij tutaj
A teraz kochani powtórzymy sobie słówka i poznamy kilka nowych. Wybrałam te najważniejsze. Najpierw oglądamy filmik w całości, później po każdym słowie usłyszanym zatrzymujemy go i głośno powtarzamy.
Swim (słim) - pływać
walk (łok) - spacerować
run (ran) - biegać
fly (flaj) - latać
ski - jeździć na nartach
sleep (slip) - spać
ride a bike (rajd e bajk) - jeździć na rowerze
climb a tree (klajm e tri) - wspinać się na drzewo
rollerblide (rolerblejd) - rolki
take a bath (tejk e baf) - wziąć kąpiel
watch Tv (łacz tiwi) - oglądać telewizję
read a book (rid e buk) - czytać książkę
clean room (klin rum) - sprzątać pokój
brush teeth (brasz tif) - myć zęby
Kochani. Are you happy today? - Jesteście dziś szczęśliwi? Mam nadzieję, że tak.
Przygotowałam dla Was dziś piosenkę. Wysłuchajcie jej w całości. Potem zapoznajcie się ze słówkami poniżej. Powtórzcie je parę razy. Ponownie włączcie piosenkę i spróbujcie ją zaśpiewać i wykonać polecenia, które w niej usłyszycie. Piosenka jest bardzo radosna, rytmiczna i naprawdę szybko ją można zapamiętać. Miłej zabawy będzie naprawdę fajnie, a najszybciej uczymy się poprzez działanie. Powodzenia.
Ruch to zdrowie, jak to mówią, dlatego w tym tygodniu będziemy poznawać słówka związane z aktywnością i wykonywaniem pewnych czynności.
Clap your hands (klap jor hends) - klaskać rękami
stomp your feet (stomp jor fit) - tupać nogami
swing your arms (słing jor arms) - machać rękami
dance (dens) - tańczyć,
sing - śpiewać,
jump (dżamp) - skakać,
touch the sky (Tacz de skaj) - dotknij nieba
touch the ground (tacz de grałnd) - dotknij ziemi
shake your hips (szejk jor hips) - potrząśnij biodrami
Dzień dobry. Witam Was Drogie Misie.
Dzisiejszą lekcję zaczniemy sobie od powtórzenia słownictwa z ostatnich zajęć - kliknij tutaj
Dziś przygotowałam dla Was piosenkę pod tytułem Where are you going? (Łer ar ju going?) Dokąd idziesz?. Pojawiają się tam także nowe słówka takie jak:
grocery store - sklep spożywczy (grołseri stor)
beach - plaża (bicz)
stadium - stadion (stedijom) .
Chciałabym, żebyście posłuchali tej piosenki kilka razy a następnie spróbowali wspólnie ją zaśpiewać. Miłego śpiewania Kochani. Kliknij tutaj
Dzień dobry Kochane Misie. W tym tygodniu zapraszam Was na wycieczkę po mieście. Będziemy realizować temat My town - moje miasto. Poznajcie następujące słówka:
bakery - piekarnia (bejkery)
bank - bank (benk)
park - park
bus stop - przystanek autobusowy (bas stap)
school - szkoła (skul)
fire station - straż pożarna (fajer stejszyn)
hospital - szpital (hospital)
library - biblioteka (lajbrery)
museum - muzeum (mjuzijam)
police office - posterunek policji (polis ofis)
post office - poczta (połst ofis)
reastaurant - restauracja (restałrant)
theater - teatr (tieter)
Posyłam Wam filmik. Zobaczcie go sobie. W połowie filmiku pojawia się napis REVIEW (rewiju) czyli powtórka. Po usłyszanym słowie zatrzymajcie filmik i głośno powtarzajcie słówka. Powodzenia - Chcesz zobaczyć film? Kliknij tutaj
Dzień dobry Kochani. Dziś utrwalamy i poszerzamy słownictwo o zawodach. Powtórzmy więc słownictwo z ostatnich zajęć - kliknij tutaj
W dzisiejszym filmiku pojawią się takie zawody jak:
nurse - pielęgniarka (ners)
dentist - dentysta (dentist),
actor - aktor (aktor),
farmer - farmer,
footballer - piłkarz (futboler),
baker - piekarz (bejker),
cook - kucharz (kuk)
police officer - policjant (polis ofiser).
Mamy teraz do obejrzenia filmik. Zobaczcie go dwa razy do momentu, aż pojawi się znak zapytania. Pierwszy raz tylko zobaczcie filmik, a za drugim razem zatrzymujcie go sobie i głośno powtarzajcie słówka. W drugiej części filmiku, gdy już zapamiętacie słówka będziemy się bawić. Będą ukazywały się Wam cienie postaci. Waszym zadaniem jest powiedzieć Who is it? Kto to jest? Udanej zabawy Wam życzę - kliknij i zobacz film
Dzień dobry. Witam Was serdecznie. Dziś przygotowałam dla Was słówka związane z zawodami. Dlatego na początku posłuchajcie piosenkę - kliknij i posłuchaj
Teraz wyjaśnię Wam kilka słówek, a w nawiasie ich wymowę:
Who do you see? - Kogo widzisz? (Hu du ju si?) look - spójrz (luk),
I see a doctor - widzę lekarza (Aj si e dakter)
I see a teacher - widzę nauczyciela (Aj si e ticzer)
I see a pilot - widzę pilota (Aj si e pajlyt)
I see a firefighter - widzę strażaka (A si e fajerfajter)
I see a pirate - widze pirata (Aj si e pajryt)
Great job - świetna robota (Grej dżob)
Teraz powtórzcie sobie te słówka: a doctor ( e dakter), a teacher (e ticzer), a pilot (e pajlyt)
a firefighter (e fajerfajter), a pirate (e pajryt). Piosenkę też sobie posłuchajcie kilka razy mam nadzieję, że szybko się jej nauczycie. Miłej zabawy.
Grupa Misie
Witam Was serdecznie. Dzisiejszy dzień rozpoczniemy sobie od znanej Wam piosenki, ale w innym nieco wykonaniu
A teraz razem z Rodzicami powtórzcie nazwy pojazdów
Teraz jesteście gotowi do działania. Na stronie 79 macie różne pojazdy. Wytnijcie je sobie, ułóżcie je w rzędzie. A teraz głośno nazwijcie, wskazując palcem. Możecie także zagrać z rodzicami w naszą ulubioną grę What's missing? - znikające obrazki. Zabawa polega na ułożeniu na stole lub podłodze obrazków i chowanie jednego z nich. Zadaniem dziecka lub rodzica będzie odgadnięcie w języku angielskim pojazdu, który został zabrany. Mam nadzieję, że pamiętacie tą zabawę z zajęć otwartych. Po zabawie wykonajcie plakat. Narysujcie kredkami lub namalujcie farbami drogi, a następnie przyklejcie sobie na wybranych przez Was miejscach pojazdy. Plakat można zawiesić na ścianie i utrwalać sobie słownictwo. Miłej zabawy czekam na zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie.
Dzień dobry. Witam Was Kochani. Mam nadzieję, że słownictwo związane z pogodą nie było trudne dla Was. Chciałabym byście sobie je przypomnieli, powtórzyli i dobrze zapamiętali.
Zapraszam was do obejrzenia filmiku
Jak zauważyliście pojawiają się tam nowe słówka takie jak:
stormy - burzowo (stormi)
foggy - mglisto (fogi)
hot - gorąco (hot)
cold - zimno (kold)
Od połowy filmiku około minuty czterdzieści dziewięć pojawią się obrazki w kółeczkach. Posłuchajcie wymowy, zatrzymajcie filmik i powtórzcie. Mam nadzieję, że spodoba Wam się ta zabawa.
Drogie dzieci. Na dzień dobry wysłuchamy piosenki What do you see?, która przypomni nam nazwę pojazdów.
W książkach jeśli macie, kto jeszcze nie zrobił kolorujecie pojazdy ze strony 71. Natomiast na stronie 72 nazwijcie proszę po angielsku te pojazdy i przyklejcie im odpowiednie kółka.
Pozdrawiam serdecznie.
Kochane Misie mam nadzieję, że znacie choć trochę słówek po angielsku związanych z Wielkanocą.
Powtórzcie sobie je zatem jeszcze raz.
A teraz zagrajcie sobie w świetną grę. Zgadujmy, co będzie na obrazku. Udanej zabawy.
Dzień Dobry. Witam Was drogie dzieci. Ponieważ rozpoczynamy tydzień Wielkanocny przygotowałam dla Was piosnkę. Posłuchajcie
Możecie także poznać słownictwo związane ze świętami oglądając poniższy filmik.
A teraz powoli włączcie go jeszcze raz i po każdym wyświetlonym obrazku zatrzymajcie filmik i powtórzcie to słowo. W książkach, jeśli macie je w domu możecie sobie zrobić kartę pracy związaną ze świętami.
Życzę Wam i Waszym Rodzicom wspaniałej zabawy oraz zdrowych, spokojnych i radosnych Świąt Wielkanocnych. Happy Easter!