Biuletyn Informacji Publicznej

Zespół Szkolno-Przedszkolny w Godowie

Podgląd wersji strony

Wychowawca mgr Dagmara Marcol

Nauczyciel mgr Maryla Rduch

 

31.03.2020

 Żabki i bocian

Drodzy Rodzice, dziś mam dla Was i Waszych pociech propozycję wysłuchania  piosenki Zielona Wiosna kliknij

Porozmawiajcie z dzieckiem na temat treści piosenki: Jak szeptały żabki? Jak klekotał bociek?

Jakie odgłosy wydawał wróbelek? Jaka według dziecka jest wiosna?

Można pozwolić dziecku stworzyć także układ taneczny do piosenki.

Propozycja zabaw z językiem angielskim:

Utrwalenie słownictwa o zwierzętach dzikich na podstawie piosenki

What Do You See? Ze strony

Kliknij 

Kliknij

Jeśli macie w domu jakieś książeczki, atlasy dzieci mogą wskazywać na obrazku poznane zwierzątka i nazywać je po angielsku.

Życzę przyjemnej zabawy.

30.03.2020

Powroty ptaków.

Cele: rozwijanie mowy, wzbogacenie wiedzy o ptakach.

Opowiadanie A.Widzowskiej Powrót bociana.

Olek pojechał na kilka dni do babci i dziadka. Pogoda była piękna, a w powietrzu czuło się zapach nadchodzącej wiosny. Nadchodził czas powrotu ptaków, które odleciały do ciepłych krajów. - Widzisz, co jest na dachu stodoły u sąsiada? - zapytał dziadek. - Jakieś gałęzie. Dlaczego są tak wysoko? - zapytał chłopiec. - To jest gniazdo bociana. - Dziadku, tam nikogo nie ma. - Jego mieszkańcy na pewno są teraz na łące i szukają pożywienia. - Szkoda, że nie mamy wysokiej drabiny. Ja bym tam wszedł - powiedział chłopiec. - Mogłyby się nas wystraszyć i opuścić gniazdo. Nie wolno przeszkadzać ptakom. - Nie widać ani jednego bociana. Może zostały w Afryce? - Z pewnością wróciły. Wkrótce z jajek wyklują się małe bocianiątka. A może nawet już się wykluły. - I one też kiedyś odlecą? - Tak, kiedy trochę podrosną i nabiorą sił. - Ja bym tak nie umiał, chociaż już urosłem - stwierdził Olek. - Ja też nie - odparł ze śmiechem dziadek. - Brakuje nam skrzydeł. - I dziobów - dodał chłopiec. Po drodze dziadek opowiadał Olkowi o ptakach, które odlatują przed nastaniem zimy, i wymienił czajki, jerzyki, słowiki, szpaki, skowronki, żurawie, jaskółki i bociany. - Jerzyki? - zdziwił się chłopiec. - Przecież jeże nie latają! - Jerzyki to gatunek ptaków. Tylko nazwa jest podobna, choć inaczej się ją zapisuje. Nagle nad ich głowami przeleciał bocian, a potem drugi. Wylądowały prosto w gnieździe. - Miałeś rację, dziadku! - zachwycił się Olek. - Już są! Skąd wiedziałeś?

-Wczoraj słyszałem ich klekotanie: kle, kle, kle.

- Kle, kle, kle! - powtórzył Olek.

Po powrocie do domu babcia poczęstowała ich pyszną szarlotką, a kiedy usłyszała historię o bocianach, od razu znalazła kolorową książkę i przeczytała Olkowi wierszyk:

Kle, kle

Klekotaniem zbudził bociek

całe gniazdo swoich pociech.

Kle, kle dzwoni w ptasich główkach

niczym głośna ciężarówka!

- Znowu tatko tak klekoce,

że zarywa boćkom noce?

Czemu tatuś nasz kochany

taki dziś rozklekotany?

Bocian skrzydłem dziób zasłania,

sen miał nie do wytrzymania!

- Ach, obudźcie mnie już, błagam,

bo was chciała połknąć żaba!

Pytania do tekstu:

Dokąd pojechał Olek?

Gdzie miał swoje gniazdo bocian?

Po czym dziadek poznał, że przyleciały bociany?

Wykonanie pracy plastycznej „Bocian” - malowanie farbami.

 

 

27.03.2020r

Wiosenny ogródek

Cele: Wzbudzenie zainteresowania wiosenną przyrodą.

 

Wiosna w zielonej sukience

nogami bosymi stąpa.

I gdzie stopę stawia,

tam… to chyba czary -

wiosenny kwiat zostawia.

Po spacerze wiosny

świat zmienia się cały.

Ptaki wśród zieleni

radośnie śpiewają,

motyle fruwają,

świerszcze cicho grają.

Kwiaty kolorowe

wśród traw zakwitają.

Gdyby nie ty, wiosno,

i te twoje czary,

to świat byłby pewnie

i smutny, i szary.

 

Rozmowa z dzieckiem na temat wiosny - jej oznak.

Wiosna - praca plastyczna na podstawie wiersza. Rysowanie kredkami.

 

Dzisiejszy temat dnia brzmi : „MARCOWA POGODA”-zachęcamy do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie ;)

Zadanie 1 :

Słuchanie wiersza „Marcowe kaprysy” i przypomnienie znaczenia przysłowia „W marcu jak w garncu”

Ja jestem marzec, ja wam pokażę,

jak dobrze mieszać pogodę w garze.

Zanim na dobre wiosna przybędzie,

ja ślady zimy zostawię wszędzie.

Zmarzną wam nosy i zmarzną uszy,

i jeszcze trochę śnieżek poprószy.

I chociaż słońce mocniej przygrzeje,

to jeszcze chłodnym wiatrem powieje.

Zadanie 2:

Zabawa matematyczna Największy, najmniejszy.

 Trzylatek -wskazuje najmniejszy parasol i największy parasol.

Czterolatek- mówi, który parasol jest mały, który większy, a który największy i przelicza wszystkie parasole.

Zadanie 3:

Po rozmowie z dziećmi na temat przysłowia „w marcu jak w garncu” przygotowujemy pracę plastyczną -Na kartce technicznej rysujemy garnek i dzieci plasteliną wyklejają różne elementy pogody (słońce, krople deszczu, chmury, płatki śniegu, błyskawice). Następnie kredkami lub farbami mogą pomalować pokrywkę i uszy garnka; )

 

Zamknij
Drukuj